Grænser

Hvor går grænsen?

På folkeskolens sært lugtende danmarkskort var det tydeligt markeret med rød/hvide stiplede linjer.

I livet er det knap så tydeligt.

Det er lettere at sætte grænserne når man kender sit værd og sin plads i verdenen. Måske skulle jeg gense kongens tale, bare for at blive mindet om det.

Jeg skal sætte grænser for kirketjeneren, bedemanden, kordegnen, min egen mand, min mor, min veninde, for pårørende, brudeparet med en kravliste så lang som mølleåen og ikke mindst mig selv.

og jeg skal blive ved til det ligger på rygraden, til jeg ikke længere får dårlig samvittighed eller er bange for at gøre det forkert.

Den slags tager tid, kan jeg se..

Måske er det derfor jeg drømmer detektivdrømme om natten.

Tidligere indlæg
Skriv en kommentar

Skriv et svar

