Mørke, tanker og overblik

Jeg flygter lidt, tror jeg. Eller gør jeg?

Spørgsmålstegnet er egentlig vigtigt, for jeg gjorde engang når jeg gør som nu. Hiver en eftermiddag ud af kalenderen for at se serier online. Imens mørket omslutter efteråret uden for og lejligheden jeg sidder i. Det var lysere da jeg for tre afsnit siden satte mig her, nu er det bælgmørkt. Jeg skal ud i mørket om ikke så længe, konfirmanderne og samarbejde med en kollega kalder. Mørket frister ikke som sådan, for kulden følger med. Hvad skulle jeg flygte fra?

Tanker om mor, det er sikkert og vist. Der er meget der jeg egentlig gerne vil forholde mig til, men det er som om roen ikke rigtig indfinder sig. Det er nu vigtigt at jeg gør det. Tankerne, følelserne og fortiden er der. Det er faktisk et vigtigt arbejde.

Tanker om mad, jeg vil egentlig gerne lidt mere end det jeg gør. Jeg vil gerne være lidt mere bevidst om mad og chokolade end det jeg gør nu.

Tanker om mand og tid

Tanker om arbejde. Arbejde er arbejde. Måske er det overblik jeg mangler.

Overblik, det er måske det der skal til når alt kommer til alt? Overblik over mand, arbejde, mad og hverdag? Så bliver der plads til tanker om samme og også om ikke at være min mors datter!

Skriv en kommentar

Skriv et svar

