Møjkælling!

 

Jeg finder det beskæmmende at jeg som 38 årig stadig kan falde fuldstændig sammen i hulkende gråd over min mors handlinger og ord. Især når nu jeg har bedt om ikke at have kontakt med hende.

Tryglen og manipulationen virkede ikke da jeg fik mail, på mit job, fra hende i august. Så nu står det og falder med truslen, sendt med mail på Facebook af alle steder, om at blive gjort arveløs.  Hvis jeg ikke svare inden 15. december, vil min mulige arv i det tilfælde af at hun skal dø inden hun har tømt huset for dets værdi og husets værdi ikke falder yderligere (2. mill siden opsvinget i 07) gå fra ca. 250.000,- til en gæld i boet på 35.000,-

På den ene side så er jeg skide ligeglad med arven, på den anden side så synes jeg at hvis jeg skal afskrive mig retten til at lade min stedfader sidde i skiftet bo, så kunne de da i det mindste lade mig arve på lige fod med mine tre brødre. Som i arveretsligforstand kun er ½ brødre. Sidst, men ikke mindst, så er der en del af mig der synes at jeg med min rolle i familien, som pryglknabe både fysisk og psykisk faktisk fortjener at blive ligestillet med de tre andre.

Det er nu ikke første gang jeg får den trussel smidt i hovedet, den er dukket op i ny og næ de sidste 15 år. Men det er første gang den kommer med et krav om juridisk bindene dokumenter. Jeg er dybt rystet og kan ikke lade være med at tænke at min mor blot graver en endnu dybere voldgrav mellem os.

Hvad så nu? Jeg afventer at tale med min terapeut, hun har som regel god fod på hvad der er klogest at gøre. Min egen plan: 1.  At tage kontakt til min stedfader og finde ud af om det er hans eller hendes idé. Det kunne godt være noget hun har kogt sammen oppe i sit hoved. HAN kan godt få et sådant stykke papir, givet han betaler for advokatbistanden. 2. At finde en advokat/ jurist i netværket og få vedkommende til at skrive en officiel henstilling til min mor og min stedfader hvor jeg medgiver at lade min stedfader sidde i uskiftet bo, såfremt jeg bliver ligestillet mine brødre i spørgsmålet om arv ligegyldig hvem af de to der tager billetten først.

Hun er eddermame en møjkælling!

Skriv en kommentar

Skriv et svar

