… det levende ord

Jeg troede faktisk jeg havde fået fod på prædikenen, i polimikken om ‘spild af mad’ hos HomeMadeHeaven Skyld og skam, pegen fingre ad og den slags er som regl guf at tage med på prædikenstolen. For Jesus gjorde alt andet, han stilte spørgsmål til tingenes tilstand, han kastede ikke med sten. Men det gør vi mennesker, nogen gange så er vi lidt for gode og tager vores egne evner og vaner til målestok for andre. Blinde der leder blinde osv 😀 Der er en interessant eksistentiel vinkel på rigtig meget af det med livet og i allerhøjeste grad også det med Gud.

Men i dag har jeg siddet over prædikenteksten til i morgen og der er polimik, skuffelser og hårde ord. Men temaet går mere på at man ikke altid får hvad man forventer, men nogle gange så får man mere end man kunne drømme om. Om jeg får den vinklet til at handle om min anklage mod ‘spild af mad’ helliggørelsen, ved jeg faktisk ikke.

Tilgengæld er jeg ret sikker på at det bliver en lang lang aften…

Skriv en kommentar

Skriv et svar

