Blod, sved og tåre

Der er jo nok en god forklaring på hvorfor at rigtig mange ting føles lidt langsommelige og uoverskuelige. Hvorfor jeg synes jeg skal mønstre ekstra kræfter til rigtig mange ting, at enten skal jeg vælge mellem at arbejde eller tage opvasken, der er næsten ikke kræfter til begge dele. Får jeg det gjort alligevel, så er det fordi en form for livsstædighed træder igennem. Jeg har let til tåre, både emotionelt, når jeg bliver frustreret eller føler mig fortabt i havet af følelser, gøremål, opgaver, forventninger, drømme og håb.

Hos lægen i dag kunne vi konstaterer at jeg er Anæmisk, eller lider af blod og jernmangel. Mit blodtal er nu så lavt at jeg blev sendt hjem med en henvisning til det lokale hospital og deres gastro enhed. Jeg fik også besked på at tage mig en sygmeldning hvis jeg havde brug for det. Jeg måtte smilende sige at præster kan være syg 10 måneder om året, bare ikke i december og januar.

Men vigtigst af alt, opklaring, afklaring og forklaring er på vej. Det gør mig glad og også lidt bange, tænk nu hvis der er noget helt vildt galt med mig? Jeg får helt sved på panden ved tanken om de mange kræft tilfælde blandt familiens kvinder.

Tidligere indlæg
Skriv en kommentar

Skriv et svar

