løbet tør for ord?

Selvom dagen i dag er brugt som sygemeldt på sofaen, så nyder jeg solens magi på fuld drøn. I går brugte jeg præstefridagen i godt selskab i hovedstaden.

Jeg fik luftet mine støvler der kan det med kulde og sne og jeg havde varme fødder hele dagen, det samme kan ikke siges om næsen.

Efter terapien i sidste uge, købte jeg mig en lille bog. Noterne fra Mettes bog, tanker om ting jeg gerne vil sætte ord på har nu fået sin egen plads. Der er mange, og selvom ord, sætninger, minder, følelser drøner igennem mig, så har jeg ikke haft det der skulle til at få det på skrift. Men egen terapi, bog, de første ord og parterapi i samme uge, så er ordene vel også brugt op.

I par terapien skal vi finde ud af om vi vil have coaching eller terapi. Vi skal sørge for at samle op på terapien og løfterne givet til hinanden. I min egen terapi kommer vi langt omkring, min mor fylder en del, men det gør livet, ægteskabet og fremtiden også. Min terapeut siger jeg skal komme mere ud, det tror jeg bestemt hun har ret i. De sidste mange månder har jeg sat al fokus på det herhjemme og udfordringerne på jobbet. Tanken har været et bruge energien på det der var i stykker, men hun har ret i at jeg trænger til at komme ud. Hendes idé var at jeg skulle opsøge nye bekendskaber og netværk, den tygger jeg lidt på endnu.

Men jeg begyndte i det forsømte nære netværk. Så det er blevet til en frokost, en gudstjeneste og en morgenmads date med præstevennerne.

Det er også blevet til en date med min mand.

En invitation til 14 dage i New York City er landet. Jeg har brugt forholdsvis mange timer på at surfe hoteller og fly. Det er sammen med svigermor på 66, så det bliver en anderledes tur end sidst, men et længe ønsket gensyn med byen hvor vi blev gift.

Et gensyn med en barndoms børnetime fik tanker flere tanker om min mor igang. Det er en forunderlig rejse min mor og jeg er på, uden hun faktisk er med.

Jeg er bestemt ikke løbet tør for tanker, men jeg prøve at få dem sat på overskrifter, så de ikke forsvinder i glemslen.

Skriv en kommentar

2 kommentarer

  1. Hej 🙂
    Jeg vil bare sige, at jeg har god erfaring med en terapi-bog. Håber du får noget rigtig godt ud af det!

    Svar
  2. Hej Ina. Tusinde tak skal du have. Jeg har haft terapi dagbøger førhen, det var vist før internettet og blogverdenen. Men nu her efter et år i terapi tror jeg jeg har brug for et redskab til at fastholde terapien og tankerne i. Det er kun overskrifter, min tanke og håb er at det bliver til ord, historier og indlæg.

    Svar

Skriv et svar

