Det nye og gode

 

Jeg burde efterhånden være vant til forandringer, jeg synes mit liv har været fyldt op til randen med dem. Nye mennesker, steder, opgaver og ikke mindst sindstilstande. Men jeg overraskes stadig af gode forandringer, dem der kan mærkes så smilet næsten når til ørene og boblerne i maven er gode bobler og ikke det modsatte.

Som jeg skrev på facebook i dag, så VED jeg man ikke kan købe lykke. Den slags skal komme indefra. Men jeg kan ikke lade være med at blive boblende lykkelig når torsdag rammer og jeg skal pakke mine kasser fra årstiderne ud. Denne gang har jeg en ekstra kasse med, fordi jeg får gæster på søndag. Brødrene, deres gravide kærester og lillebroderen med vogteropgaven kommer til middag. Ugens kukkasse skal forvandles til et festmåltid, et vegetarisk festmåltid og jeg glæder mig til at stå i køkkenet i weekenden!

At glæde mig over udsigten til at lave spændende mad, er stadig ny men ikke så ny som begejstringen over at få grønsagerne i hånden og fluks få idéer til hvad de kan bruges til. Se det er jo fantastisk! Dog mangler jeg stadig viden, viden om hvordan man opbevare de grønne sager bedst. De er røget i køleskabet, men det kunne være rart hvis jeg vidste at rødbeder og jordskokker havde det bedre i bunden af et skab, eller at løg ikke kan tåle mere end 7 grader, eller noget. Men jeg ved det ikke, og jeg ved faktisk ikke hvad jeg skal google for at få informationen. Endnu, det skal nok komme.

River Cottage er søndagsmiddagens kogebog og menuen bliver som følger:
Grønkål og svampe lasagne
Tomat og picorino pizza på butterdej
Puy linse salat og en grøn salat til tøsedrengene
Hummus på røde linser og en rødbede hummus med valnødder
Brød fra Meyers bageri, man kan ikke nå det hele!

Til dessert er der bestilt chokolademousse, jeg vil forsøge at lave hjemmelavet krokant til.

Jeg fik en 10cm pepperrod med i kassen, dén ved jeg tilgengæld ikke hvad jeg skal stille op med.

Skriv en kommentar

1 kommentar

  1. Peberrod er fantastisk sammen med rødbeder. Prøv den til dem 🙂
    Ellers kan du jo altid lave en god gammeldaws rustbøf-mad, eller måske en vegansk udgave. Peberrod giver retten kant, sådan lidt ligesom peber… (deraf nok også navnet) 🙂

    Superskønt billede – jeg blev fannerme så sulten. Jeg vil oss’ ha’ Årstiderne! 😀
    Nå, men det må vel være til at finde ud af, når man har fået nyt job?!
    Jeg ved ikke, hvor du kan finde info om de forskellige madvarer, men jeg bruger http://www.saesonforgodsmag.dk som reference, når jeg skal slå op på noget. Se for hver grøntsag her: http://www.saesonforgodsmag.dk/grontsager

    Svar

Skriv et svar

