Frem og tilbage

Jeg havde faktisk købt den, forklaringen fra provsten om at det var min teologiske profil, min manglende præsteerfaring og mit fokus på arbejdet med børn og unge der var årsagen til at de ikke ville vælge mig som deres præst. Det gav også mening, hvis det var de faktisk ville have en præst med større fokus på teologien og kulturen.

Lige indtil jeg i går mødte en tidligere studiekammerat, som var indkaldt til samtale i selv samme kirke. Hun har præcis samme kirkelige og teologiske profil som jeg, har været præst i et år mindre end mig. Tidligere sognemedhjælper, konfirmandlæser og med fokus på børn og unge.

Jeg mødte hende 2 timer inden jeg skulle tilbage til dén kirke, til konfirmandtræf med mine tidligere konfirmander. Det var et bittersødt gensyn, og jeg har besluttet mig for at jeg ikke skal tilbage igen foreløbig.

Jeg elskede at gense konfirmanderne og jeg blev begavet med billeder, kram, kort og ros fra en enkelt forældre der var mødt op for at give mig roserne for arbejdet med de unge.

Men gensynet med menighedsrådsformanden der ikke kunne se mig i øjnene og min tidligere kollega der var lykkelig over muligheden for en legekammerat i studiekammeraten, var ikke lige det jeg trængte til. Såret, usikkerheden og præsteidentiteten er stadig rystet og jeg er sg ked af det.

Heldigvis så kan jeg om lidt sætte mig op på cyklen og cykle ned i den kirke hvor de har kaldt mig til at være vikar sammen med dem. jeg har 2 måneder endnu og jeg har tænkt mig at nyde dem. Jeg kan ikke ændre på noget af det andet, sket er sket og jeg er nu engang den jeg er.

Tidligere indlæg
Næste indlæg
Skriv en kommentar

4 kommentarer

  1. Æv. Men det er jo deres tab. De ved jo vitterligt ikke, hvilken powerpræst de går glip af! You’re better off. Afvisningen gør ondt, og man haaaaader den der “Du skal ikke tage det personligt” – jo, det skal jeg fandme, for det gør eddermugme nas det lort!
    At blive kastet til side til fordel for en anden med samme profil gør skisme naller og det har man lov at være ked af over og du må godt hade dem – bare lidt. På den anden side tror jeg heller ikke du ville syntes det var en særlig sjov arbejdsplads, hvis de gik og syntes dårligt om dig, men havde taget dig, fordi du professionelt matchede. Den menneskelige faktor og swinger-takt er bare så vigtig – også for dig 😉

    Svar
    • Du er et fantastisk heppekor!! Når al klagen, sorgen, vreden, frustrationen er kommet ud, så ER der altså en stemme i baghovedet hvis mantra er: Der er noget andet du skal. Du skal nok finde din plads… Men jeg er bare fandens utålmodig og sårbar ikke mindst! (og så synes jeg faktisk at ham Gud dimmeren mover lidt langsomt når det kommer til mig) Men hvis jeg skal til at være arbejdsløs igen, når jeg kommer hjem fra USA, så er der jo tid til en madblog 😛

      Svar
  2. astrid

     /  30. maj 2012

    og takker gang på gang for du er den du er ….

    Svar

Skriv et svar

