Gensyn

20120718-145245.jpg

Mit liv vrimler med gensyn.
Kuplen der kan anes i billedet er gensyn med den kirke, som jeg blev døbt i, en sen oktober dag i 1977, den kørte jeg forbi for lidt siden.

I går aftes var der genhør med en stemme fra min fortid og også fremtid, det er jeg sikker på. Min barndoms veninde som normalt slår sine folder i USA, er hjemme i DK. Telefon nummeret til hendes barndomshjem kan jeg stadig. Hun er et fantastisk menneske, med alt det hun formår burde hun have en medalje eller to! Jeg glæder mig over at det bliver til gensyn hele to gange i år.

I morgen bliver det gensyn med to mennesker der betød alverden for mig i 2000 og som jeg ikke har set siden 2003. Hvor livet dog har forandret sig siden. Jeg ved ikke om jeg ville kunne genkende mig anno 2003.

Om lidt er der gensyn med A-kassen, det er der virkelig noget vemodigt over. Det er afmagt i ren form og svære end jeg havde tænkt det.

I skrivende stund er der gensyn med min ynglings kaffebar fra tiden på Pastoralen, det er til gengæld rasende hyggeligt.

Om lidt er der gensyn med min mand og vi skal gå i hånd i Københavns gader.

Jeg tænker med et suk, at man må tage det søde med det sure. Hvordan man så end gør det.

Skriv en kommentar

3 kommentarer

  1. Man smiler med det søde, og sukker med det sure. Jeg har den filosofi, at for at føle glæde – er du nødt til at være ked af det. For at kunne sætte pris på det ene – må du have oplevet det andet. Der er stadig ting der kan være trælse at måtte acceptere – som fx A-kassen (øv! føler virkelig med dig der, har jo selv været der i 3,5 år) – men så må man huske at der også sker gode ting, og prøve at sætte pris på dem. Jeg har ingen rigtig opskrift, jeg tror det er noget man er nødt til at acceptere omkring livet. Og ikke blive så gal over det, som jeg har været 😉

    Svar
    • Du har mange gode filosofier!! Tak fordi jeg må læse dem.

      Jeg tror som dig at der skal modsætninger til for at det kommer til at give mening. Men hold fast hvor er du sej, at du har undgået koldbøtte fabrikken under 3½ år i A-kassen, er jo nærmest det samme som at bestige et stort bjerg!

      Svar
  2. Joh… det har været lang tid. Med både gode og dårlige oplevelser. Heldigvis flest af de gode. Som fx da jeg stoppede på det lokale bibliotek og nærmest samtlige 100 ansatte kom forbi for at sige farvel og give et kram – jeg havde åbenbart charmet dem alle sammen på det år jeg var der. Jeg gik hjem – og kunne næsten ikke bære alle afskedsgaverne 😉
    Når jeg herefter har besøgt dem, går der som regel et par timer, fordi alle skal sige hej og høre hvordan det går…

    Eller hvad med den chef jeg arbejdede for for et år siden… jordens største *biiiiiip*
    Men han lærte mig, at der er grænser for hvad man skal finde sig i. Og han lærte mig, hvad dårlig ledelse er.

    Og så var der alle de fantastiske mennesker jeg mødte, hvoraf jeg stadig har kontakt til mange af dem:
    – Min mentor, der leverer egnens bedste oksekød.
    – De søde eks-kolleger
    – Min fantastiske jjobkonsulent på Jobcenteret, der hjalp mig med efteruddannelse selvom jeg ikke var berettiget til den – og overtalte sin chef til at give mig et kursus alligevel.
    – De sødeste konsulenter i min A-kasse, der hjalp alt hvad de kunne
    – Konsulenterne hos 2. aktør, der brugte alle kræfter på at udnytte deres netværk så jeg kunne få kontakt til virksomheder.
    – Min psykolog, der reddede min r**
    – Johan Bülow – eller ihvertfald de gode folk på fabrikken, der inviterede mig til fest og underholdning, mens jeg var ledig og havde tid og overskud til det.
    – Og ikke mindst alle de fantastiske mennesker i Blogland 😉

    Svar

Skriv et svar

