Flagdag

Må det hedde når det ikke er fødselsdag, men flaget alligevel bør hejses.

I mine fotogemmer kunne jeg ikke finde et billede af Dannebrog der vejre i vinden, så dagens flag må blive dette stars and stripes som jeg knipsede i Washington for en 14 dages tid siden.

Jeg flager fordi det gik op for mig at denne blog og jeg har haft fødselsdag. I stilhed, uden at jeg var opmærksom på det, så passerede årsdagen for Livsmod. Jeg var fristet til at læse tilbage, se udvikling og indvikling og forvikling på skrift igen. Men jeg har ikke tid, der er så mange løse ender, småting jeg gerne vil have orden på, rengøring jeg gerne vil, arbejdsopgaver som er blevet skubbet frem i tiden og nu nærmer der sig en smerte grænse. Rod på skrivebordet og på rodehylden i kontoret. Jeg har små sedler med HUSK skrevet med store bogstaver på liggende i bunkerne. Jeg bliver faktisk lidt stresset af alt det jeg ikke får nået, men gerne vil og det som jeg både gerne vil, men også skal.

Der er altid et konstant moment af stress når man er på Dagpenge, også de supplerende. Der er altid løse ender, mennesker der skal ses og arbejdsopgaver der skal løses når man har været 3 uger på ferie. Eller det tror jeg nok der er, for jeg har ikke siden studietidens 2 måneders ferie haft så lang og sammenhængende ferie. Så det er faktisk nyt for mig.

Der er faktisk et par ting der er nye for mig og meget der er ved det gamle – men noget har fået en ny vinkel.

I dag får jeg styr på listerne og enderne og konfirmanderne. Så finder jeg måske ro til at få sat ord på lidt af det nye og gamle.

Dagens dybe og livsgennemskuende indslag, det der går i dybden i følelsen og ikke i den praktiske tankeverden, kan man læse ovre hos Mie. Den modige kvinde har sat værdier på ord og liste. Sådanne familie værdier ville jeg gerne havde været vokset op iblandt, også selvom man fejler og ikke når til toppen hver dag. Det er jo bare menneskeligt.

Tidligere indlæg
Næste indlæg
Skriv en kommentar

4 kommentarer

  1. Et stort tillykke med din blogfødselsdag! Ja, det er kloge ord, Mie har skrevet på changeisapossibility!

    Svar
    • Tak. Jeg er ofte helt tosset med Mies skriverier, også selvom jeg ikke altid er enig, så er hun en inspiration!

      Svar
  2. Kære Livsmod, velkommen tilbage fra ferie, og hvor er det nærliggende at flagre med det Amerikanske flag, nu du lige kommer from over there. Håber du har haft en dejlig og velfortjent ferie. Langt væk fra dagpengeregler og provster der ikke helt forstår det der med at ansætte dig. På fuld tid.
    Tillykke med din blog fødselsdag. Det er så dejligt at kende dig her, og kende til dybder og nuancer i dit liv. Det er spændende hvad det næste blog år bringer med sig af udvikling hos dig……..

    Tak for dine pæne ord til mig (også til fru Madame). Hvor kan blog universet være utrolig givende og nærværende på sin helt egen unikke facon.

    Hvor ville jeg ønske, at du havde prædiket en lille smule mere over hos mig, for jeg vil så gerne forstå, hvad det er der trigger dig ved ordet autentisk. Og måske forstår jeg godt alligevel for når noget er virkelig og ægte, så må der jo også være noget som er uvirkelig og uægte. Er det mon sådan jeg skal forstå det du mener????
    I hvert tilfælde giver det mening hos mig så langt, og jeg får næsten lyst til at skrive at det er lige før, at du får mig over på din side……………

    TAK og rigtig kærligt nyt blog år til dig

    Svar
    • Kæreste Mie, tusinde tak skal du have. Det er godt at være hjemme igen, og det kommer faktisk bag på mig. Det er som om noget i mig forandre sig hver gang jeg tager afsted på ferie.

      Jeg skal prøve at uddybe det med ordet Autentisk, jeg prøver at ligge hjernen i rette folder og se hvad der kommer ud og om det giver mening. 😀

      Kærligst

      Svar

Skriv et svar

