Jeg vil ikke på arbejde i dag

Jeg sidder der igen, i saksen som virker så bekendt og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre – sige – føle og tankerne hjælper ikke meget, for de er over det hele.

Hvordan sætter man grænser op overfor de grænseløse? Hvorfor er det, når jeg så sætter grænsen at det falder tilbage på mig som usamarbejdsvillig/ ikke arbejdsom og konfrontatorisk?

Hvad fanden er det for et spil, som nogen har glemt at give mig regelsamlingen og brikkerne til? At bevæge sig igennem folkekirkens tåge, er sg som at spille matador på et ludo bræt.

Alle centre i mig er tændt, overtændt nærmere. Spiseforstyrrelsen brager igennem, solarplexus brænder af angst og dårlig samvittighed og ikke mindst en infam træthed over at jeg endnu engang står overfor en grænseløs kollega på den ene side og en konfliktsky ‘jeg vasker lige hænderne’ på den anden.

Så bliver jeg vred på mig selv, at jeg i går, istedet for bare at gå hjem og rase ud et sikkert sted, konfronterede og spurgte den konfliktsky kollega til råds. Lagde alle kasteskyts og frustration på bordet og så ham rødme og trække på skulderen og glide af. Nu har jeg lagt det der ud, jeg kan ikke trække det tilbage, jeg kan ikke længere bare glide af og smile.

Nu er jeg for alvor sårbar – ikke kun fordi jeg er vikaren, men fordi jeg skaber problemerne.

Hvad er det jeg gør forkert? Hver gang?

Næste indlæg
Skriv en kommentar

3 kommentarer

  1. Uha, det lyder slemt. Og dine ord er nok mest ment som et spørgsmål til dig selv, da vi, der læser med, ikke ved nok. Men ikke alle kampe med andre mennesker er værd at kæmpe – kampe skal vælges med omhu. Jeg håber, du har mennesker omkring dig, du kan tale med om problemet her. Tanker til dig!

    Svar
  2. Åhhhh hvor jeg forstår dig, at du ikke gider tage på job. Det lyder godt nok også temmelig nedslidende, når du skriver om de spil der foregår i folkekirken.
    Hvor er jeg ked af, at læse, at Roskilde stift ikke valgte dig. Jeg kan så meget se dig for mig på den lille smukke kirke på bjerget…………

    Jeg kender ikke svaret på dit spørgsmål. Da jeg læste et af dine ældre indlæg kom Yaloms bog “ekisistentiel psykoterapi” frem på min nethinde. Det er noget af en moppedreng. Og den er til at blive klog af. Meget klog af. Hvis det giver mening for dig, så læs om eksistensvilkåret ISOLATION. Måske det giver dig mening og svar på nogle af dine spørgsmål……………

    Svar
  3. Godt skrevet og som talt ud af min mund. Hvordan sætter man grænser for de grænseløse? Hvordan undgår man at blive, gøre sig til eller føle sig som offeret?
    Men selvom det er hårdt så husk på at folkekirken har brug for dine talenter og dit klarsyn.

    Svar

Skriv et svar

