I have a Dream

Stod Martin Luther King og sagde på trapperne foran Lincoln Memorial, engang for mange år siden og i en helt anden tid. Jeg stod samme sted i sommer og mærkede lidt af historiens vingesus. Lige siden jeg som 20 årig for første gang læste af og om Dr. King har jeg været fascineret, om det var af ham eller det at et menneske omringet af håbløs – og uretfærdighed, turde Drømme og håbe for noget bedre, det ved jeg ikke. Men det var noget stort over det han turde sige, synes jeg dengang for 19 år siden.

Jeg har altid haft drømme, store urealistiske drømmeverdenener jeg kunne forsvinde i når virkeligheden blev for virkeligt. Steder hvor jeg var noget, betød noget for nogen eller drømme om at blive frelst fra den falske mor som ganske ung.

Nu har jeg andre drømme, fyldt med realisme og håb. Nogle gange mere håb end realisme, men de er ikke længere forankret i at være alle andre steder end der hvor jeg er, eller næsten.

Al den drømme snak har naturligvis en pointe, lige nu står jeg overfor en mulig opfyldelse af to drømme, børn og et udenlandseventyr. Jeg blev insemineret for 5 dage siden, for første gang og min mand er blevet spurgt om en udstationering blot 5 timer fra trapperne på billedet. Så i slutningen af denne uge, så ved vi om vi skal ud i verdenen og i slutningen af den næste så ved vi om der er gevinst i første omgang hormoner.

At tælle dagene, det har jeg prøvet før. Men denne gang er det næsten alt alt for spændende.

 

Tidligere indlæg
Næste indlæg
Skriv en kommentar

6 kommentarer

  1. Uj, det var lige godt spændende! Hvilke tanker gør I jer om udstationeringen?

    Og pøj pøj med det andet. Kan godt huske, at tiden kunne føles uendelig lang 🙂

    Svar
    • Jeg tror vi gør os mange tanker om udstationeringen, jeg tænker meget i praktiske baner – for jeg er slet ikke i tvivl om at det kan vi snildt klare os to (tre forhåbentlig) Min mand tror at firmaet trækker forespørgelsen tilbage, han tvivler på at han er så mange penge værd. Selvom han lige er blevet forfremmet. Men kommer vi afsted, så er det vildt, kommer vi ikke afsted, så er der fuld fokus på babyfabrikken istedet. På en eller anden måde kan vi ikke tabe, vel? 😉

      Svar
  2. Hvor er det dog spændende for jer – jeg ønsker held og lykke!

    Svar
  3. Hvordan går det med drømmen? Hvad er udfaldet blevet………….

    Svar
    • Vi ved desværre intet endnu – min mands arbejdsplads er ikke de hurtigste frø i dammen. Desværre, for hvis de venter meget længere så kan vi jo ikke nå at komme ud af landet og så falder det til jorden. Tilgengæld så må jeg tage en graviditetstest på fredag 😉 så der er der en deadline!

      Svar

Skriv et svar

