Mens vi venter

på svar af både den ene og den anden slags, så er der fuld drøn på arbejdet. Efter konflikten er løst, og jeg nu er på fuld tid, så har det været en fornøjelse at være præst i udkanten af København.

Jeg har overskud og faktisk også overblik. Jeg ved at jeg har og får travlt, men det gør faktisk bare at jeg siger til og fra og sætter grænser, både på job og i privaten. Jeg får arbejdet fra hånden i god tid, og det efterlader rum til at få de løse ender, der altid opstår, bundet sammen lidt hurtigere og bedre end ellers. Så det der med at sige fra og sætte grænser, kan altså anbefales. Også selvom jeg stadig til tider kan få stik af ondt i samvittigheden over at jeg gør det, så gør jeg det alligevel. Naturligvis er jeg også godt opmuntret af min provst der leende sagde at han ville ønske at flere præster ville gøre det.

Jeg glæder mig til mine mange opgaver de næste to måneder, jeg går nu til minikonfirmand og det er et umådeligt godt samarbejde jeg har med en kollega, der er så inspirerende at lære fra. Jeg skal prædike for børn, dåbsgæster og måske biskoppen, bliver der truet med.

Så får jeg ros, ikke kun skulderklap og smil af kirketjenere og præster jeg i forvejen er veninder med. Nej, jeg får mails og breve fra de mange pårørende jeg er i berøring med, jeg får smil og varme ord fra mange i menigheden og også ros for mine ord og prædikener. Jeg har en kollega der høre rosen rundt omkring i sognet og giver der videre til mig. Det er fantastisk og jeg nyder det meget.

Jeg har fået ros før, men noget i mig har altid tænkt at det er fint med ros – men når nu jeg ikke får jo af det så! Men her kan jeg mærke at jeg gør en forskel, og jeg gør en forskel for mig selv også. Det gør altså successen til en anden frugt at spise.

Så imens vi venter, er der ro og dybe vejrtrækninger og succes.

Tidligere indlæg
Næste indlæg
Skriv en kommentar

2 kommentarer

  1. Hvor er det dejligt at læse om din ro og succes. Pøj pøj med din venten på svar!

    Svar

Skriv et svar

