Er du lykkelig?

spurgte jeg et par gange dengang da det var forår og sommer. Der mødte jeg nemlig mennesker fra min fortid, mennesker der kendte mig dengang da alting så så anderledes ud og kaos var dagligdag. Nogle var tilfredse, andre smilede og i deres øjne kunne jeg se at de stillede sig tilfredse med det de havde fået og jagtede noget resten af tiden. En enkelt strålede af lykke, ro og livsglæde – hende havde jeg kendt det meste af hendes liv og det gjorde mig glad.

Jeg tror jeg er mere lykkelig nu, end jeg nogen sinde har været før i mit liv. Det gør ikke at jeg er manisk af lykkerus hver eneste dag, men jeg er faktisk gennemgående glad og lykkelig lidt hver eneste dag. Eller som de siger det i Sex and The City:

Samantha Jones: Relationships aren’t just about being happy. I mean, how often are you happy in your relationship? Charlotte York: Every day. Samantha Jones: Every day? Charlotte York: Well, not all day every day but yes, every day.

Det skal smage af noget spørger på sin blog, hvad smager lykken af? Jeg synes det var en sjov tanke, at sætte lykke på andre formler, en forhold, ægteskab, børn eller lign.

Mine svar på de spørgsmål en kunstner i Berlin stiller blev:

How does it smell? Like the chrisp cold autum morning air

How does it taste? Like the first ripe strawberries in the summer

How does it sound? Like waves on a beach

How does it look like? Like the wrinkels you get around your eyes when you smile from your heart.

 

Tidligere indlæg
Næste indlæg
Skriv en kommentar

5 kommentarer

  1. Tankevækkende og meget smukt indlæg! Lykke kan for mig for eksempel være at stå i vinduet og kigge ud på fuglene …

    Svar
  2. Ja, lykke er en mærkelig størrelse der opleves i glimt. Noget at det der kan give mig en følelse af lykke er når jeg mærker freden og roen i mit indre og ved, at jeg er tro. Mod mig.

    Troede lige jeg var gået forkert. Fint nyt look.

    Svar
    • Jeg tror jeg har det lidt på samme måde – det med roen og lykken! Har det altid været sådan eller er det noget der kommer med erfaringen?

      Jep, jeg ved nu ikke helt om looket holder, jeg synes ikke helt det spiller 😉

      Svar
  3. idanoglegange

     /  6. november 2012

    hæ. Og dig kunne jeg ikke lyve for, og pludselig gik det op for mig, hvordan det hele hang sammen…

    Svar

Skriv et svar

