De rolige morgener

Jeg elsker de rolige morgener og formiddage som jeg har i ny og næ. Der er tid til at sidde i pyjamas længe, med morgenkaffen i det store krus fra New York City og læse blogs, artikler eller blot surfe efter billedrammer. Jeg kan svare på de posts der rør mig, følge med der hvor jeg faktisk følger når der er tid og overskud. Jeg kan skrive og tænke tanker i mit eget tempo, det rolige der ligsom bringer større smil på dagen.

I dag frydes jeg over rosen, som jeg fik igår. Rosen der er gået videre til topchefen – det varmer! Jeg nyder roen og renligheden i vores forstadshjem og glæder mig over at vi har været et par redebyggere i den senere tid. Jeg glæder mig til en eftermiddag i den kirke, hvor de faktisk glæder sig over jeg er der og at det er godt vejr når nu vi skal på tur. Jeg smiler ved tanken om at jeg faktisk kan gøre en forskel, ved at være den præst jeg er og at jeg gør en forskel i mit eget liv ved at være det menneske som jeg er blevet.

Hormonerne giver skarpere kanter, og min mand kalder mig en prut, med et glimt i hans dejlige rummelige øjne, naturligvis. Ventetiden er lang, men fyldt ud med det gode.

Jeg frydes, ydmygt naturligvis, over at så meget giver pote i hverdagen. Mit arbejde med kosten, følelserne og livet bære frugt – jeg har tabt mig mere end Fertilitetslægerne krævede og er ikke længere svært overvægtig ifølge mit BMI. Jeg vejer nu et tocifret tal, for første gang siden 2010.

Så selvom jeg indimellem græder meget salte tåre over fremtidens uvished og fortidens lag, så er der så meget at glædes over alligevel – det må være det de kalder livet.

Tidligere indlæg
Skriv en kommentar

Skriv et svar

