Forår i min stue

IMG_3094I går så jeg hos Madame smukke billeder i fantastiske farver og det fik mig til at længes efter forår. Normalt så trives jeg ganske godt i den danske vinter. Det lyder sært, for i mange år var vinteren helt synonymt med mørke lange måneder i hi, hvor hverken liv eller pligter kunne nå mig. Men i de sidste år har det været helt anderledes, jeg nyder vinteren, foråret, efteråret og ja faktisk også sommeren, hvilken er endnu mere mærkeligt! I år synes jeg dog at vinteren er ubønhørlig kold og jeg fryser sådan. Så blomster synet fik mig til at love mig selv, at jeg ville bringe lidt forår ind i min stue.

Fine danske tulipaner pryder nu mit forstadhjem, som for første gang i meget lang tid er rydeligt nok til at blomster

1) ville pryde

2) havde et sted at kunne stå.

De sidste 3½ måneder har nemlig været helt tosset og det har kunne ses på både os og på vores hjem. Min mand havde 3 måneder hvor han i snit lagde 60+ timer på sit job om ugen og i 1 af månederne mere for der passede han to mands job. Oven i hatten så, forandrede vores fremtid sig i to parallelle baner, USA og så blev jeg gravid i første inseminations forsøg.

IMG_2898

Sådan så det ud en morgen i tidelig november og med et blev alting forandret. En ting er det mentale pust i nakken, når man står over for en opfyldelse af sine drømme, en anden ting er at jeg blev så umådelig syg af at være gravid. Jeg slæbte mig igennem December måneds travle præstearbejdsopgaver og for første gang glædede jeg mig til at blive arbejdsløs i januar, så jeg med god samvittighed kunne bo i min sofa.

I slutningen af januar faldt alting i hak, på flere måder, og nu er der igen overskud til tanker. Både dem om det der kommer og dem om alt det der susede forbi så hurtigt.

8 kommentarer til “Forår i min stue”

    1. Tusinde tak madamme. De der hakker bliver enormt vigtige når man bliver gravid. Jeg troede det var en myte at man fik helt andre briller på, men det gør man.

  1. Hvor er det dog fantastisk! Hvor er du bare en glad gris – på den fede måde 😉
    Og hvor kan man mærke, at du også selv blomstrer og det er virkelig dejligt at læse, du er kommet ud af den mørke tunnel og har fundet lyset for enden, måske for første gang 🙂

    Det er “vi” også… altså, mig og min blindtarm. Men den diskussion tager vi en anden dag…

    1. Ja jeg er sg, griner højt! Selvom der stadig tudes og undres og skældes ud og frygtes og og og, så er det ikke som for bare et år siden. Lige nu er jeg til eksempel arbejdsløs.. og er ikke gået i panik, overhovedet.. det er sg da voksent 😉

      En af damerne i kirken sagde til mig, det ender altid godt – så hvis det ikke er godt endnu, så er det ikke slut. Det er der nok noget visdom i…

      1. Du er da bare SÅÅÅ voksen dér… 😉
        Ej, men det er så fantastisk. Jeg nåede selv dertil, hvor det dersens arbejdsløshed ikke længere hang mig ud af halsen. Jeg accepterede lissom tilstanden og kunne derved frigive en masse fokus og energi at lægge i arbejdet med netop at søge job. Det lyder helt sygt, men da jeg først accepterede det, der VAR – så kunne jeg ændre mit liv til noget nyt og fantastisk. Så du er bestemt godt på vej!

        Jeg tror du ender på den rette hylde, men du skal bare lige finde den… 😉 Og det er lidt som at finde et hønseæg i et løvebur. Men det findes!

      2. Selvom jeg har tvivl og det har jeg, så er der noget i mig der siger at det hele nok skal gå. En ting af gangen og så kommer det jo. Sådan har det været de sidste 6-7 års tid, så hvorfor skulle lige det forandre sig.

        Tålmodighed er en dyd siger man jo 😉

  2. Hvor er det dejligt at læse at du er blevet gravid! Tillykke med det – og undskyld at jeg er så langsom til at spotte det.. :S

    1. Griner, jeg er først nu vendt tilbage til blogland efter laaang tid, så det har ikke været til at spotte 😉

      Tak, jeg er også glad, skræmt og forundret, nok mest glad !

Skriv en kommentar