Hugh Fearnley-Whittingstall

foto (9)

Jeg er ret tosset med ham her – hans udsendelser fra River Cottage, hans tanker om bæredygtighed og gode råvare. Jeg savner god mad, lavet af gode råvare og som der smager af netop det. I går aftes var vi inviteret i venners lag, hvilket er noget nyt, for normalt er det faktisk altid os der skal inviterer. Hvilket på sin vis også er ok, men i længden lidt trættende – især når man ingen opvaskemaskine har!

Vi fik den lækreste Chilli con Carne jeg længe har smagt, dyb og lidt komplex i smagen og serveret med hjemmelavet guacamole og brød til. Alle celler i min krop danser en lykke dans når den får så god mad – det er lidt sjovt at jeg faktisk stadig kan mærke forskellen på at spise ordenlig mad og så halv og hel fabrikata.

Så i dag, har jeg trosset træthed og manglende energi og presset lidt på, så må jeg se om det i morgen hævner sig. Men nu der er gjort rent i vores forstadshjem, og broccoli, gulerøder, forårsløg, nudler og kalkun, alt sammen økologisk naturligvis, er taget ud af køleskabet og skal tilsammen give en Wok-ret der nok skal få cellerne til at synge igen. På komfuret bobler Puy linserne, som sammen med tomat, avokado, løg og agurk skal gøre det for salaten til i morgen. I dag og i morgen, der spiser vi godt. Så forholder jeg mig til tirsdag, når den lander.

 

Tidligere indlæg
Næste indlæg
Skriv en kommentar

2 kommentarer

  1. Det lyder meget lækkert! Vi skal huske at glæde vores krop med god og nærende mad – tak for anbefalingen af Hugh Fearnley-Whittingstall.

    Svar
  2. Jeg har sunget Hugh’s prise mange gange, ovre hos mig også. Elsker ham, og har også prøvet rigtig mange af opskrifterne i Kogebogen, som bare er ET MUST, hvis man kan lide ham, og en skatkiste af dejlige grønne retter.

    Svar

Skriv et svar

