Syv års samtale

Påske_2 086

I går var det Palmesøndag, for engang skyld stod jeg ikke foran alteret eller sad på kirkebænken. Men jeg sad i en bus og en frisørstol for at få styr på den uregerlige og evigt kedelige ammepage min frisør gav mig sidst, skulle det der vikariat gå i orden, må jeg jo hellere se lige så funky ud som jeg anser mig selv for at være som præst. Sorte negle (lak, ikke snavs) kort hår og stor mave, det går da an! Billedet er fra sidste års Palmesøndag, hvor der var forår og ikke sne her i forstaden!

Palmesøndag for syv år siden var jeg på arbejde i en kirke nord for København, det var min sidste arbejdsdag og afslutning for mit første hold minikonfirmander. Jeg havde sagt op fordi jeg én gang for meget var blevet behandlet uværdigt af præsten, det var et forår hvor jeg flere gange havde været god til at trosse konventioner og vælge mig selv til, til trods for andres meninger, holdninger og forventninger ikke mindst. Det var stort dengang, og jeg er stadig stolt og forundret over den styrke jeg fandt lige der. Jeg fik en kassekredit, skiftede fast indtægt ud med et tilkaldevikar job i en vuggestue og satte mig ind på min læseplads på teologi, for at bestå en meget vigtig eksamen.

Den aften, palmesøndags aften for 7 år siden, satte jeg mig også foran min PC og besøgte for første gang i 1½ år et af mine tidligere favorit dating sites. 18 md. før var jeg død afhængig af den bekræftelse der lå i at ‘sætte sig selv til salg’ på nettet. Det var et misbrug, der heldigvis fik en ende da min PC gik i stykker og der gik 4 md. før jeg havde råd til en ny. Når man på den måde havde været ‘out of the loop’, var det interessant at se hvem der var tilbage, hvem der havde flyttet sig, skiftet partneren ud og helt paradoksalt at opdage at de samme mænd, brugte de samme pick-up lines som to år tidligere. Denne gang virkede de bare ikke.

Et enkelt ‘nick’, gik dog endnu længere tilbage, og jeg huskede ham også selvom han 3 år tidligere ikke havde været scoreklar, så var han sjov at chatte med. Hans nick stammede fra vores fælles ynglingsfilm og vi var begge ret vilde med pandekager. Den aften indledte vi en samtale i cyberspace, som endnu ikke er stoppet.

Vi talte sammen og holdt i hånden i et år, indtil han kyssede mig foran tyrefægter arenaen i Lissabon marts året efter, så flyttede vi sammen i hans forstad, giftede os 3½ år senere og nu venter vi barn til sommer.

Vi taler stadig meget sammen. Vi har også lært at tale om de svære ting, nu er de knap så svære længere. Vi kan også tie stille sammen, men det er mest om morgenen når vi stadig sætter vækkeuret 10 min for tidligt, så vi kan vågne i hinandens arme.

Syv års samtale, det er alligevel lidt at være stolt af.

Tidligere indlæg
Næste indlæg
Skriv en kommentar

4 kommentarer

  1. Ekstra-ekstra-ekstra like!!!
    Jeg blev sgu så glad da jeg læste det. Så internet-dating KAN virke for nogen – hvor er det fantastisk 🙂

    Svar
    • Jep, for nogle virker det. Min ene bror er en af dem.

      Men hold fast hvor det absolut overhoved ikke virkede i mange år, for mig.. og mange andre.
      Jeg mødte ham først da, jeg havde smidt indkøbslisten, kravlisten, han skal i hverfaldt ikke være listen, væk og var begyndt at møde mennesker. Uden tanken om, ahaa.. skal han være faderen til mine børn.. Jeg lærte et menneske at kende og blev forelsket i den han var – ikke hvad han passede til i mit liv.

      Men jeg har så også kysset nogle interessante og mindre interessante mennesker og haft nogle fantastiske og wacky oplevelser med netdating. Set i bagklogskabens klare lys, så var det morsomt. Men da jeg stod i det, så var det ikke hele tiden.

      Men det endte jo godt !!

      Svar
  2. Åhhh hvor smukt. Jeg bliver helt rørt. Nu tuder jeg igen……….

    Svar
    • Man må gerne tude! Ja, vi har faktisk en smuk og fantastisk historie sammen min mand og jeg. Vi er blevet voksne sammen og han er min klippe og jeg er hans. At han så kan irriterer mig helt ud til fingerspidserne ind i mellem, så tror jeg bare det er meget normalt 😉

      Svar

Skriv et svar

