Overspringshandling eller redebyggeri?

noa noa

Egentlig burde jeg sidde og finde på kloge vedkommende ord om det store gæstebud, som er søndagens tekst når jeg på søndag har min sidste Gudstjeneste i meget lang tid. Jeg har også lavet et helt A4 ark med noter og tanker. Skal jeg gå vejen som handler om fællesskabet – det som efterhånden er under så stort pres i vores individualistiske samfund, eller skal jeg gå vejen om ‘hvad kommer det mig ved at Gud har inviteret til fest?’ Imens jeg tænker kan jeg jo lige vaske det sidste tøj til Lillepigen, også det jeg ‘kom til’ at købe i dag og så kunne jeg jo se efter om udstyrslisten ikke snart er fyldest gjort. Overspringshandling af bedste kaliber.

På altanen tørre nu det svøb jeg købte i Noa Noa, lækkert øko bomuldstæppe – i neutrale farver, ikke en stribe babylyserød i syne (kæphest) og i vaskemaskinen rumler girafbody’erne fra Petit Bateau hjemmebragt fra Paris. Skufferne i Hendes kommode, er pænt pakket med det tøj jeg allerede har købt, vasket og lagt i størrelses orden. Reolen roder, fordi de kasser jeg har købt har stået til udluftning på altanen de sidste 10-14 dages tid, de kom med en fæl industriel lugt som er formindsket men ikke forsvundet. Tricks søges til at tage den sidste lugt! På reolen står og ligger alt fra babybadekar, med indsats, tøjdyr, sprit nye madrasser, over en vikle og sikkert en masse jeg allerede har glemt vi har købt. Puslebordet mangler ikke meget for at være helt babyklar, de 40 hvide økotex stofbleer er vasket og lagt sammen og på apoteket har jeg købt et væld af dimser, cremer og vatpinde der ser mystiske ud. Så hvad kan jeg mangle?

Babyudstyrslister er der mange af på nettet og i bøger – den mest brugbare er fra førstegangsmor – den er nemlig efterredigeret og afprøvet. Hvad fik jeg rent faktisk brug for siger overskriften. Med den i hånden og de 6-7 ting jeg godt vidste jeg manglede – så kan jeg konstaterer at jeg bestemt ikke er helt færdig med at shoppe til Lillepigen. Meget har jeg købt fra nyt, mest tøj og pusle ting, madrasser er vist et must at have fra nyt og dyne og sengetøj er også nyt. Af de større ting, så har jeg været på DBA og sparet penge der. Men hvor går grænsen for hvad man køber brugt og nyt? Babyalarmen har jeg købt fra ny og voksiposen også, men det var begge dele et godt tilbud. Hvad med sterilisatoren til sutter og dimser, den koster 280,- fra ny og 150 på DBA og så skal den sendes oven i hatten? Køber man virkelig en brugt pedalspand? Hvis jeg nu skal vælge mellem en lænestol til at amme i og en slyngevugge med stativ, hvad er så klogest?

Nogengange så tror jeg det er lettere at skrive prædikener, selv med skriveblokering, end at tænke over penge og baby i en og samme stund.

Tidligere indlæg
Skriv en kommentar

Skriv et svar

