Det måtte jo ske..

Min datter kom til verdenen d. 11. juli og livet er for altid forandret!

På hospitalet var vi indlagt som diskretion patient, jeg ville ikke have min mor kunne troppe op og skabe drama. Eller vi måtte minde dem om det, efter min moster og en veninde, uanmeldt og uinviteret troppede op på barselsgangen.

Egentlig så var det vel naivt at tro at min lille familie kunne få lov at være i fred ret længe. At det at ville være muligt at lande i alt det nye uden krav fra familien i whiskeybæltet.

Men nej, naturligvis kunne vi ikke det.

Denne gang kommer henvendelsen fra en uventet kant, min stedfader. Han skriver pænt, uden trusler, krav og manipulation. Han invitere min familie og jeg på middag her i august. En genforenings middag.

En invitation jeg ikke kan imødekomme, jeg er simpelthen ikke klar til at være i stue med min mor. Jeg er overhovedet ikke klar til at dele mit barn med min mor, jeg kan slet ikke beskrive hvor lidt jeg kan overskue at have hende i nærheden af lille A. Mit barn, mit hjerte og mit blod.

En akut tid hos terapeuten i morgen, skal nok få rystelserne ud af kroppen og en handlingsplan sat i værk.

Det er ikke, som alle siger, sund for min mor! Hun lever det hun selv har skabt, dét er virkeligheden!

20130805-205604.jpg

Tidligere indlæg
Næste indlæg
Skriv en kommentar

6 kommentarer

  1. Det er nok synd for jer alle, at situationen er kommet sådan ud af kontrol. Det ville være rart, om du/I kunne finde en vej tilbage, så dit barn kan få en mormor og du måske kunne få en slags forhold til din mor. Jeg må læse baglæns, for jeg husker ikke historien i detaljer, hvis du har skrevet den.

    Svar
    • Kære Deborah
      Jeg tvivler kraftigt på at min datter får en Mormor til andet end af navn og ikke af gavn. Jeg tør simpelthen ikke lade min mor få en så markant plads i hverken mit eller hendes liv.
      Jeg har været et meget ulykkeligt menneske i over halvdelen af mit liv, og kimen til det ligger hos min mor, i mim opvækst, hendes greb igennem teenageårene og også langt ind i mit voksenliv. Uden hende er jeg fri til at være mig. Det fængsel hun byder på, vil jeg ikke byde nogen. SLET ikke mit elskede barn.

      Jeg tror ikke jeg får et slags forhold til hende nogensinde, en del af mig ville ønske det! Men den pris jeg så ville skulle betale for det, er jeg ikke interesseret i at betale, når alt kommer til alt.
      kh L

      Svar
  2. Åha hvor har jeg dog tænkt meget på dig!
    Stort stort stort tillykke med Jeres hjertebarn ❤ Hvor er det smukt og fantastisk!
    Du gør det helt rigtige ved ikke at acceptere invitationen, hvis du ikke føler dig klar.
    Hvem ved, måske bliver du aldrig klar…..måske gør du.
    Din mor ligger som hun har redt. Om hun er ulykkelig over det, det hjælper ikke på din proces.
    Du skal beskytte dig selv og din familie, og det gør du. Fantastiske kvinde.
    Jeg ønsker dig en god tur til terapeuten.
    Og endnu engang tillykke ❤

    Svar
  3. TILLYKKKE!!!! Det er jo vildt stort – så meget wow-faktor til dig! 😉
    Jeg synes du skal følge din mave, for når det føles rigtigt, så skal det nok også ske, at du finder modet og nosserne til at tage kontakt. (og det var de usynlige nosser, som alle kvinder har, og især mødre til nyfødte børn jeg hentydede til…) 🙂

    Hvad vi sender ud, får vi igen.
    Hvad vi sår, det høster vi.
    Din mor har sået negativitet, afhængighed, afvisning og vrede.
    Det er præcis hvad hun selv får nu.

    Karma is a Boomerang Bitch…

    Svar
    • elsker udtrykket Karma is a Boomerang Bitch!

      Trods træthed og medfølgende desorientering, så bestiller jeg næsten ikke andet end at lytte til mig selv i disse dage. Det der baby noget kan anbefales, men F.. det er forvirrende!

      Min mor sendte just en mail hvor hun slår fast at jeg ikke behøver at vende tilbage når jeg er klar. Jeg var lige ved at skrive tilbage; Lover du mig det? Men jeg tror ikke humor kommer nogen vegne lige der i martyr land. Håber du trives ude i den virkelige verden!

      Svar

Skriv et svar

