Prinsessen (WTF)

20140323-145458.jpg Hvorfor er alle små piger prinsesser?

Tillykke med prinsessen, ihh skal prinsessen dit og dat, smuk prinsesse, tøj til en prinsesse,

Allerede da lille A lå i maven krøb det i mig når alle omkring mig kaldte hende prinsesse. Også dengang sagde jeg at hjemme hos os har vi små piger og ikke prinsesser, på nær til fastelavn. Så selv vores lokale spritter, nu i dag, spørger til pigen og ikke prinsessen – og han er umådelig stolt over at han kan huske det.

Men jeg forstår det altså ikke – den der trang til at der skal gå billed blad i den – eller trang til prinsesser.

Vores skønne lille pige skal nok blive forkælet. For hun er eneste barnebarn på den mødrende side og eneste pige på den fædrende. Så mon hun kommer til at mangle noget af det der virkelig betyder noget eller Noa Noa tøj?

Men prinsesse, det skal man altså have stamtavle til og her har vi kun tavler til kridt.

Tidligere indlæg
Næste indlæg
Skriv en kommentar

2 kommentarer

  1. Jeg kan SÅ meget følge dig på den front! Min pige er IKKE en prinsesse, for prinsesser får ikke lov til at klatre i træer, spille fodbold eller lege i mudder og det skal min altså have lov til, hvis det er det hun har lyst til! Seriøst! Jeg har heller aldrig kunne se den store fidus i prinsesser – mon det er fordi jeg selv er opvokset som “bondepige”?

    Svar
    • griner, Agnethe, jeg er vokset op i forstaden og her var vi prinsesser til fastelavn og ikke så meget andet. Så måske er det generationerne? (Vel vidende at jeg er en kende ældre end dig)

      Men jeg forstår det stadig ikke! 😉

      Svar

Skriv et svar

