Barndomsminder

foto (2)

Hvad husker du fra din barndom?

Min mand har ikke mange minder fra sin barndom, jeg har mange minder – nogle gange lidt for mange og lidt for livlige og nogle ville jeg ønske jeg ikke kunne huske.

Jeg husker meget ting som jeg ville ønske havde været anderledes, hvor jeg ville ønske mine forældre havde husket på at de havde mere end to børn. Der er ting som jeg vil kæmpe for bliver anderledes for lille A.

Der skal være børn til hendes fødselsdagsfejring. At være 8 og kun holde fødselsdag med gamle mennesker er døød kedeligt.

Der skal være børn til festerne, de store og den nytårs aften. Mine egene nytårsaftener har altid være helt og aldeles ikke børne venlige eller mindeværdige for den sags skyld.

Men der er også hverdags minder, på en dag som i dag hvor regnen står ned – så glæder jeg mig til at hoppe i vandpytter med gummistøvler når hun bliver ældre. At drikke varm kakao og lytte til regnen sammen.

At skabe minder, det er det vi gør sammen hen ad vejen, som når jeg lige pisker en alt for overmoden banan sammen til børnevenlige pandekager en halv time før jeg cykler ned og henter hende i vuggeren.

Jeg har gode barndomsminder – desværre er de fleste af dem ikke fra mit barndomshjem, men fra de små ‘heller’ jeg havde i min barndom. De mennesker der dengang viste mig en anderledes hverdag, og de er i dag en guideline i mine forhåbninger, ønsker og drømme for vores familieliv sammen her i forstaden.

 

 

 

Næste indlæg
Skriv en kommentar

Skriv et svar

