OOTD

OOTD – Outfit Of The Day – En hel ny term i min ende af Cyberspace. Men jeg har også fundet ud af at jeg åbenbart er håbløs bagud når det kommer til de sociale medier og dens brug. Man kan åbenbart godt bruge Twitter som dating site, who knew.

Der er så meget der forandre sig, livet er en stor bevægelse, det ved jeg og jeg lever og oplever det med glæde, forundring og tilbageholdenhed. Måske er jeg bare blevet for gammel til at tage stor bidder af livet og så håbe på det kan fordøjes. En ting er at være blevet mor, en anden ting er at være blevet bevidst om at det at være mor til en lille pige ikke kun handler om økogrøntsager og speltgrød – Noa Noa tøj, DUBLO klodser og bøger med glimmerdimser.

Det handler faktisk også om at videregive identitet, kropsforhold, madvaner, selvværd og tillid. Om jeg så kan eller vil det, så er jeg min datters kvindelige rollemodel, så det er mig der skal lære hende at være stolt af at være kvinde, barbere ben og at elske sig selv.

Curves Ahead pigerne udgav denne artikel for noget tid siden og den fik mig til at tænke. I det hele taget har deres nye online magasin været en inspiration og tankeigangsætter for mig, men i forhold til min rolle som mor, så har det givet stof til eftertanke.

For der er ting som jeg aldrig har lært af min mor, som jeg gerne vil at lille A skal lære – når hun en dag bliver store A. Der er ting min mor lærte mig om min krop, om mit værd som kvinde og menneske som under ingen omstændigheder skal gives videre.

Og det er her der er en tydelig forandring på vej inde i mig, jeg vil gerne være den forandring som jeg ønsker at mit barn skal se. Hun skal se en mor der er stolt af sig selv, glad for sin krop og elsker at være kvinde. Jeg har opdaget at jeg orker faktisk ikke være ked af mig selv længere, jeg orker ikke hele tiden høre mig selv sige; ‘men jeg vil jo gerne lige tabe mig lidt mere’. Jeg vil være glad, smuk og lækker som jeg er nu! Eller rettere, det er jeg faktisk, jeg er glad, og jeg føler mig smuk og jeg ser lækker ud. Nu gider jeg bare ikke ligge skjul på det mere, jeg er sg stolt af mig selv og min krop er resultatet af mit livs kamp og den har de buler, deller og dimser den har og alligevel så er jeg smuk!

Det har været en lidt dyr opdagelse for min kassekredit, for jeg har købt tøj, inspireret af Curves Ahead pigerne, jeg klæder mig anderledes, jeg øver mig i at fremhæve mine fordele og smukke mine hænder, hals og håndled. Kjolen her er en nyanskaffelse der blot venter på at det bliver køligt nok til stømpebukser og måske et par nye sko…

Jeg forandre mig til at være en stolt Plus kvinde, der er lækker og står ved det.

Tidligere indlæg
Skriv en kommentar

2 kommentarer

  1. Sikke en skøn kjole! Du bliver så flot i den, og du har god grund til at være en meget stolt Plus-kvinde.

    Svar
  2. Ina

     /  2. september 2014

    Puha….dette indlæg giver mig tårer i øjnene.
    Med den vilje og beslutning er du den bedste mor for lille A. Hvor er hun heldig! Hvor er du heldig, at du er begyndt at se dig selv som den lækre kvinde, du er ❤
    Og hvor er din mand heldig.
    Det er så smukt….jeg er virkelig rørt.

    Indlægget passer også perfekt ind i min situation.
    Mht eget forhold til min krop.
    TAK for at booste til min sunde indre stemme, der fortæller mig, at jeg er perfekt ❤

    PS!
    HAHAHAHA!
    OOTD, og jeg tænkte straks, hvad er det for en diagnose… :'-)

    Svar

Skriv et svar

