Stille som en mus!

cropped-img_8187.jpg

Hedder legen som Tante L legede med lille A da vi var ude og lege med fætterfolket i ferien. 

Stilhed er godt, stilhed er sjældent herhjemme synes jeg. Stilhed skal der til for at jeg kan lytte til mig, både sjæl og krop. Jeg sniger mig til øjeblikke af stilhed, ind i mellem. Som nu. Lille A er i Vuggestue og farmor henter, for jeg skal arbejde. Hjemme. Stilheden bliver afbrudt af vaskemaskinens brummen, det skal der til, for der skal vaskes hagesmække.

Men før arbejde, lidt stilhed til mig. Når jeg så trækker vejret i stilheden, så kan jeg høre min krop fortælle mig at der skal noget andet kost til end den der præger middagsbordet herhjemme. Så jeg spiser en omelet, med avokado og tomat. Jeg fortæller mig selv at jeg skal skrive, ikke kun lister der får hverdagen til at glide, to do lister, madplaner, prædikener og taler. Jeg skal huske at fylde lidt stilhed ud med tid til tastaturet. 

For det tømmer mig, som den der magiske brønd i Harry Potter. Det giver mig ro og fodfæste, fordi det er mig og mit. Det eneste jeg ikke deler med min mand og mit elskede barn. 

Også selvom jeg skriver til lyden af vaskemaskinen, med udsigten til efterårssolen, 14 min efter jeg faktisk skulle havde været gået igang med denne liste

foto copy

Næste indlæg
Skriv en kommentar

6 kommentarer

  1. Ina

     /  3. september 2014

    Det er så vigtigt ❤

    Svar
    • JA! Især fordi jeg har brugt umådelig mange år med at skabe støj, larm og andet – så jeg ikke kunne høre mit indre skrige højt.

      Svar
  2. Ro og tid til os selv er nemlig vigtig – og også dagens liste! Tak for dine kloge ord hos mig, og jeg er selvfølgelig helt enig med dig.

    Svar
  3. Jeg har aldrig været så taknemmelig for stilhed som efter jeg har fået børn! 😀 Tiden til at lytte til sig selv og få ro på er så vigtig og det tror jeg mange glemmer – ikke jeg – jeg kæmper for det og tager mig tid til stilheden…

    Svar
    • Der er også forskel på stilhed efter lille A kom til verdenen, der er den stilhed, hvor der er ro og fred til egne tanker – og så er der der krampagtige stilhed hvor det gælder om at være HELT stille så ungen ikke vågner eller noget…. Nøj hvor kan man pludselig ligge, sidde, stå, hviske stille alt efter behov 😉

      Svar

Skriv et svar

