Så gik der tid med det..

IMG_1196

Vi fik noget at bruge tiden til.. Synger Tøsedrengene. Her er tiden gået med sygdom. Først Lille A og så måtte jeg bide i dynen i sidste uge. Det er nok noget af det mest angstprovokerende jeg har prøvet siden jeg blev mor, at blive så syg at jeg måtte tilkalde hjælp for jeg var så dårlig at jeg ikke kunne tage mig af hende. Heldigvis bor farmor lige om hjørnet og var der på 5 min, så jeg kunne bide i dynen uden at skulle bekymre mig om min lille pige.

Så tre uger efter jeg skiftede titlen Konstitueret Sognepræst ud med Jobsøgende Præst, har jeg ikke fået fjernet mange post-its fra min skabs dør. Første uge gik med alt det praktiske og en masse kaffe med de mennesker jeg ikke lige har fået set, fordi jeg har haft job. Anden uge med Lille As sygdom og tredie uge med konflikt med vuggestue, som betød at lille As timer i vuggestuen blev væsentlig reduceret. Selvom min lille pige vinkede glad til mig i morges, så sidder mistilliden fra sidste uge der altså stadig. Men der er en plan og et møde – så jeg må stole på at de stadig vil mit barn det godt og at vi i fællesskab finder en løsning.

Dog har jeg fået søgt de stillinger der var at søge, de to af dem er kun slået op proforma. Den sidste er nok det nærmeste jeg kommer et drømme job i folkekirken. Ansøgningen er skrevet, finpudset af veninden der har siddet med tættekam og komma politiet, så der er ikke et komma, et ord eller en frase der ikke sidder lige i skabet. Nu håber vi at det er denne gang jeg bliver en af de udvalgte.

I dag trykker jeg på de rette knapper på Jobnet og i morgen tager jeg til endnu et nytteløst møde i A-kassen. Resten af tiden, nyder jeg at jeg har tid til at støvsuge, suge efterårssolens stråler i mig og drikke kaffen fra Irma. Eller retter nyde at jeg kan hvis jeg vil.

Skriv en kommentar

2 kommentarer

  1. Hvor er det spændende med jobbet du har søgt! Pøj pøj – jeg krydser fingre for dig! Dejligt også at I er raske igen, og at du kunne få hjælp af farmor, der bor lige om hjørnet.

    Svar

Skriv et svar

