Et øjeblik

IMG_2718

Jeg havde kun 15 min til min kaffe latte i et hjørne af lagkagehuset på værnedamsvej i dag. De første 15 min i lang tid, hvor jeg kunne trække vejret uden ansvar, tanke på næste gøremål, næste tetris blok der skulle listes på plads i det samlede spil. Jeg trængte til de 15 min, jeg trænger til flere af samme slags og gerne med flere sammenhængende minutter. For de 15 blev til 11 da svigermor ringede ang. julemiddagen……………

Jeg kunne udpensle december måneds udfordringer af sygdom, hvor opslidende det er at være familiens projekleder uden pause. Men egentlig kan jeg nøjes med at konstaterer at, herhjemme er der en markant kønsforskel på både kvantiteten og kvaliteten af sygdom. At det ER mig der får hjulene til at dreje rundt, julen til at falde på skinner og at der bliver serveret mad, sygdom ingen hindring der. At jeg vist skal skære det ud i pap og ikke blot sige det, at jeg trænger til tid uden mit elskede barn, fordi jeg har været sammen med hende 24/7 i noget nær 3 uger, alt i mens faderen har været syg og derfor helt ude af funktion den ene weekend og ude og føjte (det er der jo nogen der kan) den anden.. At jeg ikke har ret til at blive fornærmet når ægtefællen siger; jamen du har jo tydeligvis ikke været lige så syg som mig, når nu du kan og har gjort alt det…..

15 min til en overpriced kop latte på Vesterbro, jeg siger dig den er guld værd.

Tidligere indlæg
Skriv en kommentar

2 kommentarer

  1. Jeg ved, hvor vigtigt et lille åndehul er i en travl hverdag, hvor sygdom har udfordret jer til den yderste grænse. Jeg håber, du kan lave en aftale om at få mange flere af disse åndehuller, og hvor du kan slippe alle tanker om ansvar og pligter.
    Rigtig glædelig jul til jer!

    Svar

Skriv et svar

