‘Du er blevet vejet og fundet for let’

20130812-075008.jpg

‘Du er blevet vejet og fundet for let’

Det er der aldrig nogen der har sagt om mig, jeg har følt det de mange gange jeg ikke er kommet i betragtning til et af de mange jobs jeg har søgt igennem de sidste 5 år.

Men min vægt har nu altid betydet meget, ikke altid for mig, ofte for andre og altid for min mor. De par år, mindre end nogen sinde. Når det så er sagt, så kan jeg i år se tilbage på et år hvor jeg har vejet det mindste nogensinde og nu har taget 6 kg på. Det er ikke de 6 kg som sådan der giver mig anledning til at gå til tasterne, men mere det at jeg faktisk lagde mærke til det, førend at jeg gik på vægten.

Jeg kunne mærke at min krop føltes anderledes, tøjet gled anderledes hen over den og jeg bevægede mig anderledes. Aldrig i mit liv som overvægtig har en øgning på 4-6 kg kunne mærkes før, eller jeg har ikke bidt mærke i det. Jeg har førhen rask væk kunne tage 15 kg på uden egentlig at ligge mærke til det, måske mest fordi at jeg dengang altid havde elastik i mine bukser og stræk i mine bluser. Men nu kan jeg sg mærke min krop, det er faktisk ret så spændene.

Men min vægt i 2014 har faktisk overrasket mig. Da jeg ammede på fuld tid, kunne jeg snildt klemme mig ned i mine ellers for små Levis jeans. Nu vejer jeg lidt mindre end da vi tog til New York i 2012 og lidt mere end da jeg blev gravid samme år. Væsentlig mindre end da jeg fødte for nu snart 1 1/2 år siden.

I foråret tog jeg en beslutning, at jeg orkede ikke blive ved med at høre mig selv sige: Når nu jeg får tabt de sidste 20 kg. For som Gastric Bypass opereret så har det aldrig rigtig været legitimt at jeg ikke var en af dem der blev tynd af det. Mit vægttab stoppede omkring de 100 kg, og + – et par kg, er det der jeg har været siden. Så jeg burde jo, jeg skyldte jo at osv osv. Men nu var jeg træt af at høre på mig selv, at blive ved med at køre rundt i den rille. For hvad nu hvis jeg aldrig tabte mig de sidste 20 kg, er jeg så en fiasko? Næppe! Men er det så meningen at jeg bare skal lade stå til? Nej, men jeg har vist haft brug for at accepterer at jeg er den jeg er, når jeg vejer det jeg gør og det faktisk er godt nok, hele vejen.

Så når jeg ser mig selv i spejlet, så ser jeg faktisk en smuk kvinde, med en frodig bulet og aret krop. Men jeg er faktisk det jeg ser, en bulet og aret kvinde. Jeg er stolt af det, rent faktisk så er jeg umådelig stolt af mig selv.

Så derfor er det faktisk også ganske sjovt at opleve at jeg har lyst til at ‘gøre noget ved det’ de sidste påsnegene sig kilo. Jeg er ikke ude på at tage hul på de sidste 20 kg, igen, næ nej bare lige de der 4 kilos ekstra plads. Det kan jeg nemlig overskue og jeg vil gerne. Det bliver ikke i dag og i morgen skal vi have en fantastisk chokoladekage. Men aftalen gælder fra nytårs morgen, en januar uden sukker. Spændene at finde ud af hvordan jeg skal klare de der dage hvor der ingen nævneværdig søvn er, uden en lille kage i ny og næ. Men udfordringen er værd at tage op.

Tidligere indlæg
Skriv en kommentar

3 kommentarer

  1. You go girl! Sejeste kvinde EVER og du ser smuk ud uanset, både udenpå og indeni ❤

    Svar
  2. Griner, du er skøn!! Det gik ok indtil jeg blev angrebet af denne ondsindet bihulebetændelse, men jeg har fundet et par knapper at skrue på og så er det jo blot om at få det gjort 😉 og det vil jeg gerne. Det er nok der forandringen er størst.

    Svar
  3. Jeg kender en blogger – the hotdog judge. Han er blevet gastric bypass opereret også, og render alligevel rundt og anmelder diverse burgerbarer, hotdogjoints og jeg ved ikke hvad. Han er stadig lidt af en bredskuldret herre på +100 kg. Men hans blog er fantastisk og han elsker hvad han laver.

    Der er noget med mennesker, der elsker det de laver – ligegyldigt om de vejer 10+ eller 20+ kg for meget eller lidt. Jeg læste engang et citat, hvor der stod, at bekymringer er intelligensens skyggeside. Så skynd dig at lade være med det! 😉

    Svar

Skriv et svar

