Tro – tiltro – tillid

10322431_912031468830405_4677483056126024249_n

Det blev ikke mig der i denne omgang skulle have fast embede, tjenestemandspension og embedsbolig. Hvilket faktisk er helt ok, jeg vidste det nærmest inden vi gik i gang med gudstjenesten. De havde fundet deres præst og de skulle faktisk bare have det overstået.

Gudstjenesten gik godt, jeg ærgre mig over at jeg havde taget et så sikkert salmevalg, det husker jeg til næste gang. Et par af damerne tøede op undervejs, og gik fra distance betragtning til at smile og være med. Selve samtalen var behagelig, et par af spørgsmålene kom bag på mig, men jeg var mig selv og svarede efter bedste evne, tillod mig at være usikker på visse spørgsmål, som vil du begrave folk der ikke er medlem af foreningen?

Da de sagde tak og jeg gav alle 15 hånd og sagde farvel, vidste jeg at det var ikke her jeg skulle være præst. De ville have noget andet end det jeg er på nuværende tidspunkt som præst, eller rettere opgaverne ville jeg sagtens kunne løfte, men min erfaring ligger et helt andet sted.

Så da vi kørte hjem i bilen, så var mit højeste ønske faktisk at blive indstillet som nr. 2, alene for signalværdien overfor biskoppen. Det blev jeg også og jeg kunne ånde lettet op. Og så alligevel ikke helt, for selvom jeg vidste at der skulle jeg ikke være præsten, så ville det nu være rart ikke at skulle slås med A-kasse, jobnet og netværksbehandling. En fast månedsløn, et køkken der ikke er et kosteskab, det ville være lækkert! Men bare ikke der. Så jeg træder videre på livets trappe og holder fast i troen, tilliden og tiltroen på at en dag, om ikke så længe, så er der en plads til mig og min familie i folkekirkens regi. Jeg glæder mig, alt i mens vi stadig slås med sygdom herhjemme. Så måske er det meget godt at vi ikke lige nu skal stå på hoved i flyttekasser, når nu jeg har pande og bihulebetændelse…

Tidligere indlæg
Næste indlæg
Skriv en kommentar

3 kommentarer

  1. Godt du ikke mister modet – jeg er sikker på, det skal nok lykkes! Og det var dejligt, at du i hvert fald blev indstillet som nummer 2.

    Svar
  2. Det er lidt vildt, når man på forhånd godt kan mærke, at det her bare er for syns skyld… Jeg har prøvet det til at par samtaler i min tid – jeg blev kaldt ind fordi jeg kendte nogen i huset, som havde anbefalet mig og jeg fik chancen, men de havde valgt deres kandidat. Jeg bryder mig ikke om det. Men godt at du bevarer modet – jeg er sikker på, at det perfekte embede findes til dig – det er bare ikke blevet ledigt endnu 😉 Ellers må du jo komme til jylland!

    Rigtig god bedring med jer alle ❤

    Svar
  3. Jeg har lige været i praktik et sted, der stod til at ville skrive jobkontrakt med mig… To uger efter (midt i februar) får jeg at vide, at de har fastansat en anden, tidligere medarbejder, bag min ryg. En, der “kunne gå lige ind i opgaverne lige nu”…

    Ikke et ord om, at min kollega jeg skulle arbejde sammen med, er elendig til at overdrage opgaver, og at de i virkeligheden ikke har lyst til/tid til at indtage en ny medarbejder. Jeg havde ondt i maven i alle to uger + sygdom – det skal man lytte til!
    Så da jeg tog mine ting og gik, sendte jeg en lille bøn opad og hviskede et stille “tak”.
    Jeg tager et år mere med jobcentret ANY day hvis det betyder, at jeg ikke skal have ondt i maven og en række “uheld” om morgenen før jeg skulle på “arbejde”.

    De nåede at give mig en ny telefon. Og en uge efter jeg stoppede, skriver min ex-chef så og beder mig om koderne til mit Apple ID og PIN-kode.
    *facepalm*

    Det gør ondt, når drømmen brister, men jeg synes du klarede det rigtig flot!
    Uanset hvad der sker, så husk på, hvad de siger i Ringenes Herre: “Remember… This too shall pass”.

    🙂

    Svar

Skriv et svar

