Vil du med?

IMG_5752

På endnu en rejse?

Hvor skal vi hen? – Det ved jeg ikke, men jeg ved at jeg er på vej allerede.

Hvor skal jeg starte, når nu jeg allerede har taget det første skridt, eller måske er det rettere det næste. For mon ikke jeg tog det første skridt for længe siden, tilbage før jeg blev mor og alt i min verden pludselig fik et nyt perspektiv, ny mening og noget helt andet end mit eget navlepilleri blev vigtigt.

Jeg elsker at være mor og jeg er faktisk ret god til det. Det fylder mig med daglig lykke og jeg troede faktisk ikke at jeg kunne blive så lykkelig. Eller rettere i mange år troede jeg nok ikke at jeg fortjente det. Men om lidt bliver hun to og livet nu er noget helt andet end det var for bare et år siden, hvor hun stadig ikke sov uden hjælp fra mor. Den nye vuggestue har givet min lille pige et helt nyt liv og givet mig en enorm tryghed og et overskud som jeg havde savnet. Der er igen tid til at reflekterer, at tænke og tygge og have tanker om ‘hvad skal vi nu lille du’.

Jeg gik i køkkenet – igen. Imellem jobsøgninger og få genetableret netværket som jo i den grad lider under forældreskabet. Så har jeg genfundet glæden i mit køkken. Og jeg husker drømmen, fra før fertilitetsbehandlingen gav pote, om at kunne kreere grønne retter i mit køkken og fylde mit liv op med viden om kål, broccoli og bønner.

Naturligvis så har jeg købt en ny kogebog og læst nye sider på nettet og set en ny film eller to, som inspirator. Som akademiker, så kan jeg ikke komme uden om at snuse viden op er en del af ballet.

Men vigtigst af alt, jeg har tid til og glæde ved igen at stå i køkkenet og forkæle mig selv og min familie med mad.

 

Næste indlæg
Skriv en kommentar

6 kommentarer

  1. Hvor er det dejligt at læse om de nye glæder i dit liv! Og tænk at lille A nu snart fylder to.

    Svar
    • Tak madame 😀 Ja tiden går hurtigt, og hun er så kvik. Lige nu er det alting der er Lilla og sammensatte ord, som legehus, tegnefilm og trambolin der er et hit. Det er en vidunderlig rejse!

      Svar
  2. Jane Filbert

     /  8. juni 2015

    Hvor var det dejligt at se og læse et indlæg fra din hånd. Synes der har været så stille længe og var lidt bekymret for dig.

    Knus og tillykke med din egen solstråle. Nyd hende – de bliver så hurtigt store. Taler af erfaring, min egen solstråle er nu tredive og en voksen mand.

    Svar
    • Kære Jane, Tak! Jeg har faktisk været lidt blogsplittet, for hele mit liv har de sidste to år handlet om moderskabet og jeg ved ikke helt om bloggen her var det rette til begejstring over at få 40% rabat på ynglingstøjmærket til A eller Liberobleer til 75 kr i Kvikly 😉 Følelserne omkring det hele har nok været nød til at være pakket ind i praktiske gøremål og øvelse i at være tilstede her og nu og lade efterreflektionen spille en sekundær rolle. Måske også fordi der ikke var så meget at gøre ved det der skabte konflikt og følelseture.

      Jeg nyder det hele, også de søvnløsenætter og de hysteriske tudeanfald fordi verdenen er blevet for stor og viljen stærk. For det er det hele værd!

      Svar
  3. Hvor herligt at læse du har fået gang i skriblerierne igen – og ikke mindst køkkenet! Det ER jo fannerme heller ikke til at modstå, når det hele spirer og gror. Og når skægget vokser, selv på mor som Troels Trier og Rebecca Brøl så nydeligt synger 😉

    Svar
  4. Tak for sangen!! Den blev lyttet for fuld knald!! Nej sommerens madudbud er trods alt noget mere inspirerende end de lange mørke dage hvor kål er årstidens grønt 😉

    Jeg starter job til august, så jeg tænker faktisk at jeg har sommeren til at få knaldet en masse opskrifter og afprøvning af med alt det her grønt halløj, som faktisk gør mig umådelig godt!, inden der skal præstes og prædikes igen!

    Svar

Skriv et svar

