Vi skaber minder

unnamed

Ind i mellem så kigger jeg på mit barn og kan ikke lade være med at tænke på, om hun en dag kommer til at vide hvilken velsignelse hun er? Hvor vidunderlig hendes umidelbarhed er og hvor skønt det er at se hendes personlighed forme sig og vokse med tiden?

Da hun var helt spæd kunne jeg næsten ikke få ordene over mine læber, det var som om at ord slet ikke var fyldestgørende nok, der var simpelt hen intet ord der kunne favne hvor stor min kærlighed til hende var. Jeg elsker dig, jeg hviskede det ind mod hendes hoved når hun sov, ofte med tåre i øjnene. Fra første færd var hun en velsignelse og hun er det stadig, hver eneste dag. Hun er det når hun kaster tallerkenen over bordet af frustration og hun er det når hun skubber for at få opmærksomheden. Hun er min læremester udi moderskabet og jeg er hendes vejleder i livet og jeg elsker elsker elsker hvert øjeblik.

I går købte vi et lille græskar i vores superbrugsen. Ih det var godt far var hjemme til at bære det tunge græskar op af trapperne synes barnet. Så hentede vi værktøjet som jeg havde købt i Virginia det efterår hun blev til og så skar vi hun og skrabede alt det ulækre ud. Sammen tegnede vi øjne og så var barnet træt og jeg skar ud og vupti vi havde lavet et hoved. Der var hvinen og glæde da vi om aftenen satte lys i og hun styrtede ud af sengen i morges da jeg hviskede hende i øret at der var lys i græskaret på altanen.

Jeg elsker at skabe minder og håber at de med tiden kan blive til tradtioner og holdepunkter. Jeg kunne godt lide de der øjeblikke hvor det føltes som om jeg havde hemmelige stunder med min mor, da jeg var barn. Enkelte af de stunder står stadig intakte og uskyldige, selv efter at mit barndoms slør blev revet væk.

I eftermiddag skal vi riste kernerne i olivenolie og komme salt på, sammen barnet og jeg.

Jeg glæder mig allerede

Tidligere indlæg
Næste indlæg
Skriv en kommentar

Skriv et svar

